Syyskuun lopussa Facebook julkaisi uuden tuotteen Sivujen, viestinnän ja mainonnan hallintaan. Tuotteen nimi on Facebook Business Suite. Siitä löytyy muutamia iloja pienen markkinoijan elämään.
- Voit julkaista ja ajastaa postauksia yhdestä paikasta sekä Facebookiin että Instagramiin samanaikaisesti. Hyvin kaivattu toiminto
- Hallitset keskusteluja ja kommentteja yhdestä paikasta. Tämäkin kiva juttu.
- Kaikki viestit ja ilmoitukset Facebookista ja Instagramista löytyvät nyt yhdessä paikassa
- Molempien alustojen analytiikka ja luvut löyvät Suitesta helposti.
- Page Manager-sovelluksen korvaana Suite-app on kätevä työkalu
- Mainontaa tehdään sponsoroimalla eli Business Managerista tuttu kampanja-mainsryhmät-mainokset - puurakenne on poissa. Ei välttämättä niin hyvä asia jos teet paljon mainnoskampanjoita
- Jos olet oppinut juuri käyttämään Busines Manageria ja sen kautta Ads Managerilla pyörittämään mainontaa, olet hetken aikaa hieman pihalla
- Tai jos olet tottunut tutkimaan tilastoja Sivun oman statistiikan kautta, Suite tuntuu turhalta.
Vinkki: voit edelleen käyttää Facebookin mainostyökalua Ads Manageria. Se löytyy edelleen osoitteesta www.facebook.com/ads/manager/. Hurraa!
Vinkki: Sivuja voi hallita edelleen normaalisti ylläpitäjä Sivun toimintojen kautta.
Miten Business Suiteen pääsee käsiksi? Tai miten siitä pääsee pois?
Varsin somejätille tyypilliseen tyyliin ohjeissa lukee:
"To access Business Suite, log in to the Facebook account associated with your business. Then, if you're eligible, you'll automatically be redirected to Business Suite when you visit business.facebook.com on desktop."
Suomeksi. En vielä tiedä. Palataan kun useampi asiakas löytää itsensä Suiten käyttäjänä. Ensimmäinen asiakkaani oli siirretty pyytämättä Business Suite käyttäjäksi ja ihmetys oli yhteinen kun selvitetiin miten reta-mainontaan nyt pyöritettäisiin.
Mutta jos sinulla on paljon viestintää yhteisön kanssa, Suite voi olla hallintaa helpottava ratkaisu. Ehkä.
No comments:
Post a Comment