Tein graafista pienen ajatusleikin päivän sisäisessa kokouksessa.
Mainostajan kokonaisbudjetti: 100 yksikköä
Display: 41
Search: 19
Video: 14
Mobile: 8
Ohjelmallinen ostaminen (RTB): 3
Sosiaalisen median mainonta: 10
Viimeinen voidaan vielä jakaa medioittain:
Facebook: 5,7
Youtube: 1,3
Twitter: 1,3
Blogit: 0,6
Muu WOM: 0,6
Pinterest: 0,2
Muu: 0,4
Valtaisasta mediahuomiosta ja tuhansista seminaareista huolimatta Facebook ei sittenkään kerää ihan kaikkia dollareita. RTB-budjetit ovat reilusti arvioitani pienemmät. Perusdisplay rokkaa kuten Suomessakin. Luvut ovat toki vain yhden kuukauden, joskin myynnin kannalta olennaisen.
Hahmotelmaa voi käyttää vaikkapa arvioimaan omia digitaalisen mainonnan panostuksia.
No comments:
Post a Comment