Pääpointit löytyvät Kurion sivuilta:
"
1 Mobiilia ei voi enää sivuuttaa. Suuri osa internetin käytöstä on jo siirtynyt kännyköihin ja tablet-laitteisiin. Markkinointi laahaa selvästi perässä
2 Monikanavainen tarinankerronta – modernia ilmiöiden synnyttämistä. Sirpaloituneessa mediakentässä ja lukuisten erilaisten mediakäyttötottumusten aikana viesti välittyy parhaiten usean tarttumapinnan avulla
3 Ihmisresurssien riittämättömyys rajoittaa tekemistä. Some vaatii tekijöitä, mutta taloudellinen tilanne kaventaa jo entisestään ahtaalla ollutta somevastaavien joukkoa
4 Big data suurennuslasin alla. Tietoa on tarjolla, mutta kenellä on tällä hetkellä kykyä sen murskaamiseen?
5 Sisältö. (oma suosikkini!) Mielenkiintoinen, ajankohtainen, lisäarvoa tuottava. Sisältömarkkinoinnista ja -strategioista tullaan puhumaan entistä enemmän
6 Kuvallinen kerronta on läsnä kaikkialla. Instagram, Pinterest, infograafit, videot kaikissa muodoissaan – kuva kertoo enemmän kuin 2013 sanaa
7 Tarve organisaation siilojen purkamiseen nousee. Digitiimille tai markkinoinnille rajattuna sosiaalinen media väläyttää vain varjon koko potentiaalistaan (= siis social business)
8 Markkinoijat joutuvat entistä enemmän maksumiehiksi. Osakkeenomistajien vaatimukset kiristyvät palveluntarjoajien suuntaan, ja mainosratkaisuja kehitetään kiivaasti etenkin mobiiliin
9 Käyttäjät entistä kriittisempiä. Markkinointiähky on saavuttanut somen, eikä helppoja voittoja ole brändeille enää luvassa (totta!)
"
No comments:
Post a Comment