11/06/2009

Dialogin Aika: introkappale & 1. osa "Media"

DIALOGIN AIKA
MARKKINOINNIN&VIESTINNÄN DIGITAALISET MAHDOLLISUUDET


Click. Tervetuloa digitaalisuuteen.

"Kaupallinen Internet on juuri ja juuri vuosikymmenen ikäinen kun meneillään on seuraava merkittävä muutos. Käyttäjät, asiakkaat, kuluttajat, siis ihmiset ovat muuttumassa passiivisista sivujen lukijoista ja lomakkeiden täyttäjistä aktiivisiksi toimijoiksi ja osallistujiksi. He itse päättävät mitä haluavat ja milloin haluavat lukea, nähdä ja tehdä. Internet tänään on enemmän henkilökohtainen, enemmän muokattavissa ja enemmän avoin. Omalla vääjäämättömällä vaikutuksellaan se ja ympäristön digitalisoituminen muokkaavat miten elämänne ja toimimme sekä miten teemme bisnestä ja viestimme uusilla ja erilaisilla tavoilla."

1. LUKU: DIGITAALISUUS ON MEDIA

”Brändit eivät synny kampanjoiden voimalla. Ne syntyvät ihmisten välisessä ekosysteemissä. Me voimme vain tukea näitä systeemejä parhaan taitoimme mukaan.”

- Mike Mendenhall, Chief Marketing Officer, HP

Tässä luvussa tutustutaan verkon mahdollisuuksiin mainoskanavana. Huomion herättäjänä, kiinnostuksen kasvattajana ja aktiviteettiin ohjaajana. Tulospohjainen verkkomainonta on mukana, samoin peli- ja hakukonemainonta. Esittelyssä on joukko erilaisia mainosmuotoja. Mobiili- ja sähköpostikanavien mediaominaisuukset on esitelty Digitaalisuus on Palvelua-luvussa.

LUVUN SISÄLTÖ
---------------------------------------------
Verkkomainonta
Miksi verkkomainonta
Mihin käyttäisin verkkomainontaa
Verkkomainonnan ostaminen
Kampanjasuunnittelu
Kampanjasivusto
Digitaalinen mediasuunnittelu
Banneri: digitaalisen mainonnan käytetyin mainosväline
Bannerin parhaat puolet
Bannerimuodot
Kilkkaako kukaan?

Eksoottisia mainosmuotoja ja -kanavia
Spotti
Koko sivu
Over the page
Pop-up ja -down
Peel-down –kulma
Roadblock
Tekstilinkki
Kontekstuaalinen ja geolokalisoitu mainos
Live Messenger
Kännykkäbannerit
Mainonta peleissä
Mainospelit
Widget
Lisätty todellisuus

Kumppanuusmarkkinointi
Aktiivisen markkinoijan väline
Kumppanuusmarkkinointi käytännössä
Minä: kumppanuusmarkkinoija?

Hakukone digitaaliseen markkinoinnin työkaluna
Hakupalvelu mediana
Hakusanamainonta
Hakukonemarkkinoinnin erityispiirteet
Suunnittele ja testaa tekstimainontaa
Google AdSense

No comments: