Better done than perfect -- digital marketing, media, trends, ideas & personal log since 2005
11/06/2009
Dialogin Aika: 2. luku "Palvelu"
DIALOGIN AIKA
MARKKINOINNIN&VIESTINNÄN DIGITAALISET MAHDOLLISUUDET
DIGITAALISUUS ON PALVELUA
”Keskeinen ongelma on ymmärtää arkkitehtuurin ja alustojen merkitys kilpailukyvylle. Se edellyttää strategisen, taktisen ja insinööriajattelun yhdistämistä ja samalla varmistaa brändin paikka kuluttajan sydämessä.”
- Mika Helenius, Aalto-yliopiston digitaalisen palvelutieteen maisteriohjelma.
Tämä luku keskittyy nettipalveluihin, www-sivustoihin ja informaation jakamisen muihin digitaalisiin muotoihin. Luvussa käsitellään digitaalisuusta ja Internetiä erityisesti sen palvelufunktion kautta. Sähköposti- ja mobiilikäyttöä käsitellään omissa kappaleissaan.
LUVUN SISÄLTÖ
---------------------------------------------
Verkkopalvelut markkinoijan työkaluna
Verkko mahdollistaa
1 Informaatiopalvelu
Löydettävyys on tärkeintä
Kolmen s:n periaate
Informaation jäsentäminen subjektiivisuudesta
Folksomia: entä jos kirjoittajalla olisi kaikki valta
Sisällönhallintajärjestelmät ovat autuus ja kirous
2 Asiointipalvelu
Käyttäjäpersoonat ja käyttöskenaariot
Ikuinen beta
Käyttöliittymä on brändin ilmentymä
3 Sähköposti markkinoijan kanavana
Uutiskirje, bulletin, sähköinen suora tai jotain siltä väliltä
Sähköpostimarkkinointi käytännössä
4 Mobiili markkinoinnissa ja viestinnässä
Mobiili massamediana
Mobiilin lähtökohtia markkinoinnissa
Mobiilin markkinointisovelluksia
5 Informaation jakamisen muita keinoja
RSS
Widget
Yritysblogit
Webcastit
Podcast
Web-analytiikka
6 Hakukoneoptimointi
Optimointi parantaa sivuston löydettävyyttä
Labels:
dialogin aika,
digital marketing,
kirja
No comments:
Post a Comment