Huhtikuussa 2025 Meta aloitti uuden Reels-mainosten alfatestauksen. Metan algoritmi sijoittaa mainoksia suosituimpien (TOP 5%) sisällöntuottajien luomien Reel-mainosten yhteyteen Facebookissa ja Instagramissa.
Esimerkkejä voi ihmetellä Social Media Todayn artikkelista: https://www.socialmediatoday.com/news/meta-adds-more-reels-and-threads-ad-options/
Meta tekoäly määrittää päivittäin trendikkäimmän sisällön punnitsemalla tekijöitä, kuten katsojamäärät, sitoutuminen, viraalisuus, bränditurvallisuus ja sisällön laatu. Heinäkuussa 2025 Meta kertoi sijoittajatilaisuudessa, että tekoälyn suositusjärjestelmän parannukset auttoivat lisäämään Facebookissa vietettyä aikaa 5 % ja Instagramissa 6 % toisella neljänneksellä.
Reelsin valtava sitoutumismäärä – noin 5 miljardia (!!) kelaa jaetaan päivittäin ja noin puolet Instagramissa käytetystä ajasta on kelojen kanssa – tarkoittaa, että potentiaalista Reels-mainosvarastoa on paljon.
Syyskuussa Meta sitten ilmoitti, että Reelsin trendimainokset tulevat olemaan saatavilla marraskuusta alkaen itsepalveluperiaatteella Ads Managerin kautta kaikille mainostajille, joilla on myyntiedustaja.
Meta on tehnyt oman analyysinsä useiden brändien kanssa ja havainnut, että kelojen trendimainokset nostavat bränditietoisuutta noin 20 % ilman apua.
Toivottavasti tämä mainospaikka on jonain päivänä kaikkien mainostajien saatavilla. Jäämme odottamaan.
Lisää aiheesta From Culture to Conversion https://www.facebook.com/business/news/from-culture-to-conversion-with-metas-brand-building-tools
No comments:
Post a Comment